• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 23 اسفند 1399
کد مطلب : 126583
+
-

کیوسک/ هفته‌نامه اکونومیست [انگلیس]/ قمار بزرگ بایدن


اکونومیست طرح کمک اقتصادی 1.9تریلیون دلاری بایدن برای نجات اقتصاد آمریکا در میانه بحران کرونا را قمار بزرگ خوانده است. به نوشته این مجله، این بسته اقتصادی، میزان هزینه‌کرد دولت آمریکا به‌عنوان کمک در بحران کرونا را به 3تریلیون دلار می‌رساند. بر این اساس، می‌توان گفت که کرونا تا به اینجا 6تریلیون دلار خرج روی دست دولت آمریکا گذاشته است. اکونومیست نوشته که برای دولتمردان آمریکایی که بعد از بحران اقتصادی سال2009 همیشه دست به‌عصا راه‌رفته‌اند، تزریق چنین مبالغ هنگفتی به اقتصاد و جامعه، یک اقدام خارج از قاعده است و احتمالا بحران‌هایی را به‌دنبال خواهد داشت.

روزنامه جروزالم پست [اسرائیل]
اردن به نتانیاهو مجوز عبور نداد


برنامه سفر بنیامین نتانیاهو به امارات به‌دلیل عدم‌صدور مجوز پرواز عبوری برای هواپیمای حامل او از سوی دولت اردن، لغو شد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود در یک سفر تاریخی به امارات برود و با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد این کشور دیدار کند. 

روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]
همه بزرگسالان در آمریکا واکسن می‌زنند


رئیس‌جمهور آمریکا از مقام‌های ایالت‌ها خواست تا اول ‌ماه می ‌یعنی حدود ۵۰روز دیگر، ‌همه بزرگسالان را برای دریافت واکسن کرونا واجد شرایط اعلام کنند. به نوشته واشنگتن‌پست، مقام‌های دولتی گفته‌اند که مطمئن هستند تا آن زمان واکسن کافی برای همه تهیه خواهد شد.

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
ویلیام: ما نژادپرست نیستیم


در ادامه کشمکش میان اعضای خاندان سلطنتی انگلیس که چند روزی است رسانه‌های این کشور را به‌خود مشغول کرده، شاهزاده ویلیام در لندن گفته که خانواده سلطنتی گرایش نژادپرستانه ندارد. ویلیام 38ساله درواقع اتهامات برادر کوچک‌ترش هری و همسر او را رد کرده است. مگان، همسر هری، گفته بود که هنگام به دنیا آمدن فرزندش به‌خاطر رنگ پوست او از سوی خاندان سلطنتی تحت فشار بوده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید